290609 Lunchtime

    Lunchpausen, åh efterlängtade paus.
    Jag har varit uppe sedan åtta imorse, men första vakna timmen spenderandes under vardagsrumsfläkten flåsandes som en fisk på land (det där kan misstokas I know).  Anledningen till fiskepisoden är att eftersom att vi renoverar så har det skett en rokad i sovförhållandena. Min farsa sover i källaren, min morsa sover i arbetsrummet och jag sover i ateljén bland alla mina papplådor på en madrass som inte är hälften så tjock som den bör vara.
    Jo, flåsandet berodde på att ateljéns ena vägg utgörs av stora fönster och när solen går upp på morgonen så blir dessa fönster som förstoringsglas... (ni vet sådär som man sett att vissa ungar gör, att de håller ett förstoringsglas mot solen och tänder eld på en myra?) Jo,i detta scenario är jag myran som steks i solen. Det är som att vakna i en illa reglerad bastu med syrebrist. I'm telling you, it's hell.

   Oh well, min syrra och jag gör dörrar idag... skrapar bort den gamla färgen... slipar... spacklar.... slipar.... spacklar.... slipar... and so on and so on. Jesus.

   Men nu krävs det lite mer bränsle för att jag ska orka fortsätta jobba, need more food!

Kommentarer
Postat av: JENNNA

nä, jag ska bara jobba :'(

dudå?

din blogg är snygg nu (:

DU är snygg!

2009-06-29 @ 21:25:43
URL: http://gucciime.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0